Miałam w klasie wielu zdolnych uczniów. którzy mobilizowali mnie do pracy. Zadawali mnóstwo pytań. Siedzieliśmy razem w bibliotece i szukaliśmy na nie odpowiedzi. Praca z uczniem zdolnym wymaga od nas tałej mobilizacji. Zawsze zadadzą pytanie, na które nie zawsze znamy odpowiedz. Uczniowie Ci są przeciążeni spoczywającymi na nich wymaganiami za strony nauczycieli. DO naszej szkoły uczęszczała Marta, która zajmowała wszystkie pierwsze miejsca w olimpiadach szkolnych na szczeblu wojewódzkim, nie ważne z jakiego przedmiotu. zawsze miała I m-ce. W międzynarodowym konkursie ,,Kangur matematyczny" uplasowała sie na III miejscu. Była dziewczynka lubiana przez wszystkich, zarówno uczniów, jak nauczycieli. Otrzymała stypendium od Prezydenta Miasta. Była w mojej klasie Ola-dziewczynka, która zajmowała wysokie lokaty w turniejach gimnastyki artystycznej. Jest w kadrze Polski. zajęła III m-ce w Miedznarodowych Zawodach Gimnastyki Artystycznej. ziecko nie może dostać stypendium, bo nie ma skończonych 10 lat( bez komentarza).Kolejny uczeń -z ADHD.zajmował także czołowe miejsca w konkursach w kl.I-III. Kiedy będąc w kl. II zajął III miejsce w Międzyszkolnym Konkursie Języka Angielskiego dla kl.III babcie zapytała go ,,Takie niskie?, Nie mogłeś być II? Zmroziło mnie. To ja poszłam po konkursie z nim do klasy. dzieci biły mu brawo, gratulowały zwycięstwa( choć nie należy on do ich ulubieńców) a babcia,popsuła min cała pracę.

· 

"Na pokładzie przechylonego sztormem statku, który w każdej chwili może zatonąć, przebywa piętnastu chrześcijan i piętnastu Turków. Aby uratować łódź, trzeba sprawić, by była lżejsza, dlatego połowa ludzi musi być wyrzucona za burtę. Jeden z chrześcijan zaproponował, by wszyscy ustawili się wkoło i za burtę wyskakiwała każda co dziewiąta osoba. Jak powinni ustawić się chrześcijanie, aby zginęli sami Turcy?".

Nad takim zadaniem matematycznym głowią się uzdolnieni uczniowie szkół podstawowych, którzy przygotowują się do słynnego międzynarodowego konkursu "Kangur Matematyczny". Znalazło się ono w 12. zeszycie serii "Miniatury matematyczne dla szkół podstawowych", opublikowanym w 2004 r. przez toruńskie wydawnictwo Aksjomat.

Oto co znalazłem w sieci:

"Na pokładzie przechylonego sztormem statku, który w każdej chwili może zatonąć, przebywa piętnastu chrześcijan i piętnastu Turków. Aby uratować łódź, trzeba sprawić, by była lżejsza, dlatego połowa ludzi musi być wyrzucona za burtę. Jeden z chrześcijan zaproponował, by wszyscy ustawili się wkoło i za burtę wyskakiwała każda co dziewiąta osoba. Jak powinni ustawić się chrześcijanie, aby zginęli sami Turcy?" - czytamy w "Tygodniku Powszechnym".

Nad takim zadaniem matematycznym głowią się uzdolnieni uczniowie szkół podstawowych, którzy przygotowują się do słynnego międzynarodowego konkursu "Kangur Matematyczny". Znalazło się ono w 12. zeszycie serii "Miniatury matematyczne dla szkół podstawowych", opublikowanym w 2004 r. przez toruńskie wydawnictwo Aksjomat.

W sumie to nie jest śmieszne...

.
Konkursy z matmy, wystawa fotograficzna... Takie tam, nic szczególnego.


Jeju!!!! Ja tam o konkursach z matmy nawety nie pisałem, bo mi żygac sięimi chce. Wezmę w kilku udzał, w większości coś zdobędę, a i tak tylko jedna ocena wyżej! dobra, zart. Tak naprawdę, to chodizłoby raczej o to, że we wszystkich dają kalkuratory. Po kilku takich można naprawdę dostać doła.

O innych konkursach to już mam lepsze wspomnienie, bo są w czasie lekcji, a nie w sobotę (oprócz kangura i alfika)np. przyrodniczy(ale tutylko 3 i 7 miejsce(w gminnym)), historyczne(tu 2 i 4 miejsce(w szkolnym) i któreśtam(w krajowym)) i polonistyczne(8 miejsce(w gminnym). Ale to stare dzieje z podstawówki.
Teraz w gimnazjum to jeszcze nic mi nie wyszło, a o 2 konkursach z angielskiego, 1 z informatycznego i jednego matematycznego alfika(międzynarodowy) to wszystkie s@#$%^&*m(przepraszam, nie mogłem się powstrzymać) a najbardziej angielskie. Ale w podstawówce to z matmy to we wszystkich kangurach(od 3 klasy)(międzynarodowy) coś zdobyłem w 2 torusach(wojewódzki), w 3 małych pitagorasach (gminny) i kuratoryjny z matmy(3 punkty i nie pisałbym testu kompetencji!!!Argh!!!!)

Ale w sumie to Ryan ja to rospisałem, ale to tez nic szczególnego ja u ciebie, więc się nie załamuj.

Oj Ben-błąd zrobiłeś, że zacząłeś ten temat. ^^

· 

Główny organizator Konkursu

Stowarzyszenie " Kangourou Sans Frontieres "

50 rue des Ecoles,
75005 Paris,
Francja

Zarząd KSF

André Deledicq (Francja) – prezes
Antoni Gomá (Katalonia) – wiceprezes
Sava Grozdev (Bułgaria) – wiceprezes
Monika Noack (Niemcy) – wiceprezes
Claude Deschamps (Francja)
Gregor Dolinar (Słowenia)
Jan Donkers (Holandia) - skarbnik
Robert Geretshlager (Austria)
Andrew Jobbings (Wielka Brytania)

Historia Konkursu

Konkurs wywodzi się z Australii, gdzie został zainaugurowany w latach osiemdziesiątych przez światowej sławy popularyzatora matematyki Petera O'Hallorana.

W 1990 roku został po raz pierwszy zorganizowany w Europie na terenie Francji i podobnie jak w Australii zyskał od razu dużą popularność. Z inicjatywy matematyków francuskich konkurs ogarniał stopniowo coraz więcej krajów europejskich i nie tylko. Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny" jest w chwili obecnej najbardziej masową imprezą matematyczną na świecie.

W 1994 roku zostało utworzone towarzystwo "Kangourou Sans Frontiéres", skupiające organizatorów konkursu z wszystkich krajów. Na corocznym walnym zgromadzeniu ustala ono szczegóły najbliższej edycji konkursu i między innymi wybiera ostateczne zestawy zadań konkursowych spośród propozycji wcześniej nadesłanych przez poszczególne kraje.

NAJWAŻNIEJSZE DOKONANIA EDUKACYJNE W ROKU SZKOLNYM 2004/2005

Uzyskanie przez uczennicę A. Wasilczuk tytułu finalistki etapu wojewódzkiego kuratoryjnego Konkursu Języka Polskiego

Uzyskanie 5. wyróżnień w Międzynarodowym Konkursie MatematycznymKangur”(J. Aleksandrowicz (IVb), A. Jemioł (VIa), A. Wasilczuk (VIc), O. Kosowska (VIb), O. Liszewska (VIb))

III miejsce J. Aleksandrowicza ( IVb) w Międzyszkolnym Quizie Wiedzy o Państwach Anglojęzycznych.

I miejsce M. Baczyńskiego (IIb) w Wojewódzkim konkursie recytatorskim „Humor w twórczości dziecięcej”

Wyróżnienie Prezydenta Miasta Gdańska dla teatrzyka szkolnego „Biedronka bez ogonka” w Wojewódzkim Przeglądzie Amatorskich Teatrzyków Szkolnych

II miejsce M. Baczyńskiego (IIb) i wyróżnienie S. Kopyto (IIIa) w V Konkursie Recytatorskim „Śmiech to zdrowie”

Wyróżnienie Ł. Kalicy (VIc) w Małym Konkursie Historycznym I miejsce Ł. Kalicy (VIc) i II miejsce A. Żebrowskiej (VIb) w Wojewódzkim Konkursie Wiedzy O Bohaterach Westerplatte

Wyróżnienia w finale konkursu plastycznego na szczeblu m. Gdańska
„Woda- Bezpieczeństwo – Ja” L. Helman (VId), Z. Lutomirska ( VI d)

I miejsce w konkursie literackim J. Kowalskiego ( VId), I miejsce w konkursie wiedzy I. Kaczmarska ( Vd), L. Helman ( VId), K. Podhorska (VId)

I i II miejsce w konkursie plastycznym ( I. Wenta, I. Zaborska – VI a) „ Wrzeszcz - powrót do przeszłości”

I miejsce M. Kledzik (02) , wyróżnienie P. Pałkowskiego (V ) w Wojewódzkim Konkursie Plastycznym „Hej, kolęda, kolęda”

Mi lepiej poszedł test humanistyczny - obliczyłem, że ok 42 pkt. Z matematyczno - przyrodniczego ciut więcej bo 46. Z obu wyników jestem zadowolony. Wyliczyłem sobie, że do szkoły średniej będę mieć chyba 153/200 pkt. Oto szczegółowa rozpiska:

Test humanistyczny 42 pkt
Test matematyczno - przyrodniczy 46 pkt
Oceny 4*14 = 56 pkt
Świadectwo z paskiem 5 pkt
Wróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Kangur" 4 pkt

I to w sumie daje 153. Nie pisałem ile mam pkt po to, by szpanować bądź zrobić na kimś jakieś wrażenie. Zrobiłem to po to, aby sobie z Wami powrównać Wasze wyniki. Być może z humana jakiś jeden punkt więcej będzie i naprawdę jak wywalczę to może będę miał 6 z języka polskiego. Wtedy to bym miał 157 . Jak myslicie czy do szkoł najlepszej w mieście to starczy? Czekam na Wasze wyniki i ocenę. Jutro test z języka obcego. Ja piszę z języka angielskiego. Liczę, że jak będzie 35 pkt z niego to będę zadowolony. Nigdy nie byłem z języka angielskiego dobry.

Cześć!

W przyszłorocznej edycji konkursu Kangur Matematyczny po raz pierwszy będą mogły wziąć udział dzieci z klasy drugiej S.P. Mój pierworodny (spełniający to kryterium ) zapalił się do pomysłu uczestnictwa w tym konkursie ( twierdzi, że matematyka to jego ulubiony przedmiot - oby taki nastawienie trwało jak najdłużej ). Na stronie o Kangurze ( http://www.mat.uni.torun.pl/kangur/ ) znalazłem zadania z wcześniejszych edycji dla Maluchów (kategoria: dzieci z klas 3 i 4) i mój dzieciak całkiem dobrze sobie z nimi radzi.

Pytanie (głównie chyba do nauczycieli bądź rodziców dzieci w podobnym wieku):
Czy znacie jakieś ciekawe strony bądź publikacje z zadaniami dla takich dzieciaków? Przeglądałem Googlarkę, ale nic ciekawego nie znalazłem.

Za podpowiedzi z góry dziękuję i pozdrawiam

Kangur to miedzynarodowy konkurs matematyczny.
Minal nam juz pierwszy dzien w szkole z concerta.
WOW!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Pierwszy raz od poczatkow swojej szkolnej kariery,Filip wykonal prace plastyczna
Wogole byl spokojny,cichy,pracowal caly czas.
Jestem tak ucieszona ze mam ochote tanczyc
Pozdrawiam wszyskich

Wiemy, że od bodajże 1992 r odbywa się corocznie międzynarodowy konkurs matematyczny KANGUR. Zapewne w Waszych szkołach tez się odbywaja te konkursy. W mojej szkole od dwóch lat mamy dwóch uczniów, którzy zdobyli odznake "brązowego Kangurka", są tez wyróznienia. chciałabym dowiedzieć się, jakie jest Wasze zdanie na ten temat? W br brała udział w tym konkursie po raz pierwszy moja 8-letnia córka, oczywiście w edycji "Kangurek". Musze przyznać, ze zadania uczyły logicznego myślenia, bardzo mi się podobały, choć nie jestem specjalistką w tej dziedzinie. Naprawdę uważam, ze dobrze się stało, ze moje dziecko wzięło udział w tym konkursie, owszem miała błędy,ale jak na pierwszy raz to udało jej się wyliczyć ponad połowę zadań, które wcale nie były łatwe. Chciałabym, by takiej matematyki uczono w szkole!!!

Siatkówka:
1m-ce w wojewodzkich zawodach w 2006
Pływanie:
aktualnie nie biore udzialow w zawodach, ale czas na 50m stylem klasycznym mam najlepszy w Sztumie (moje male miasteczko, 10k ludzi)
Matematyka:
1miejsce w miedzynarodowym konkursie kangur, pojechalem do legolandu xD
5x 1m-ce w wojewodzkim konkursie matematycznym
3x 1m-ce w szkole w konkursie matematycznym, na etapie podstawowki
2x 1m-ce w konkursie szkolnym w gimnazjum (dopiero do 3ide wiec bedzie okazja 3raz wygrac )

3. Matmix
Do dzisiaj termin wysyłania 8. i 9. zestawu, a także dziś wieczorem ukazuje się 10. zestaw.

4. Eliminacje IV MP w Sudoku
Byłem 22., ale nie wiem czy pojadę na finał (jest w tą niedzielę - 15.03, a że mamy wycieczkę w sobotę i mi się po prostu nie chce, to chyba nie jadę ). Widzę, że startowało jeszcze kilka osób z O-ca, ale tylko ja próbowałem na czas.

5. Międzynarodowe Mistrzostwa w Grach Matematycznych i Logicznych
Przyszedł list, półfinał 21.03 w Rzeszowie

6. Konkurs "O Diamentowy Index AGH"
Właśnie, chwalcie się %towymi wynikami z AGH z matmy i fizyki . Gratki Marta . I kiedy macie finał?

7. Kangur Matematyczny
Konkurs w roku 2009 przeprowadzony zostanie w czwartek, 19 marca o godz. 9:00.

Żorzanin laureatem Kangura 2007!
30 maj 2007

Inicjatorem Międzynarodowego Konkursu "Kangur Matematyczny" jest stowarzyszenie "Kangourou Sans Frontières" z siedzibą w Paryżu. Konkurs przeprowadzany jest raz w roku jednocześnie we wszystkich uczestniczących w nim krajach. 15 marca do konkursu matematycznego w okręgu katowickim zgłosiło się 24 780 uczniów z 929 szkół. W maju zostały ogłoszone wyniki. Laureatem konkursu jest Łukasz Grobert, uczeń klasy VI b Szkoły Podstawowej nr 15 w Żorach.

Ten trzynastolatek już od kilku lat brał udział w tym konkursie i co roku otrzymywał wyróżnienia. Tegoroczny wynik (141,25 pkt.) zapewnił mu wysokie miejsce na liście zwycięzców. Nagrodą jest kilkudniowy pobyt w Budapeszcie.

[center]<<< odwiedź newsa >>> [/center]

Hm... mialem w gim1 w klasie kolege, ktory w drugiej klasie wygral olimpiade z fizyki>=] Ten sam chlopak wygral rok potem olimpiade z historii.
czy on ma na imie Jacek? mieszka dwie klatki obok

Po co pisać o wygrnych innych... Powiedz lepiej co Ty wygrałeś/łeś!!


A prosze bardzo!! Wygralem Miedzynarodowy Konkurs Matematyczny Kangur, dzieki ktoremu pojechalem na wycieczke zagraniczna, wygralem takze w podstawowce miejski konkurs matematyczny. W gimnazjum wygralem Gimglob (czy cos, nie pamietam jak to sie nazywalo, wiem ze to miejski konkurs geograficzny). Poza tym wiele pomniejszych konkursow. Mam wrazenie ze w nazsym miescie dalej krazy stereotyp gim nr 2 jako najgorszego.

Czy mógłbyś podać te przykłady, bo ja z przykrością o ani jednym (na miarę ogólnopaństwowej) nie słyszałam... W gazetach nie trąbili, a jak ja tam byłam, to nauczyciele też nie chwalili za te niezwykłe osiagnięcia swoich podopiecznych !!


nie bede sypal nazwiskami, powiem tylko osiagniecia, ktore ja osobiscie znam. Jedna osoba wygrala AFAIR konkurs ortograficzny w Katowicach, poza tym wygrywala w wielu konkursach na wypracowania, inna zajea 3 miejsce w konkursie ortograficznym w katowicach( o osiagnieciach z podstawowki tej osoby nie bede wspominal), poza tym jezscze inna wygrala ogolnopolski konkurs wiedzy o zolnierzu polskim i rowniez miala wiele osiagniec w dziedzinie jezyka polskiego.

Wlochato ?

I wyszło dzisiaj o godzinie 14.01

Chcę zdobyć wyróżnienie w międzynarodowym konkursie matematycznym "Kangur", który odbył się dzisiaj.

Cóż, lepiej myśleć optymistycznie, nie? Czy to możliwe żebym za harcerstwo miała 2 punkty dodatkowe? I czy takie konkursy jak alfik czy kangur matematyczny liczą się w punktacji (niby są międzynarodowe, ale w regulaminie nic o nich nie ma ) ?

też sie pochwalę. a jest czym. Moja 11 letnia atopiczka wygrała w swojej kategorii wiekowej miedzynarodowy konkurs matematyczny Kangur. miała najlepszy wynik w kraju maxymalną ilośc punktów. Zawsze twierdzimy: nie dała bozia zdrowej skórki, ale dała cos innego. pozdrawiam

Konkurs w roku 2008 przeprowadzony zostanie w czwartek, 27 marca o godzinie 9.00

Międzynarodowy konkurs "Kangur Matematyczny"

Zasady i cel Konkursu

Konkurs jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy trzeciej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach.
Rozgrywany jest pięciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:

"Maluch"
klasy 3 i 4 szkół podstawowych;

"Beniamin"
klasy 5 i 6 szkół podstawowych;

"Kadet"
klasy I i II gimnazjów;

"Junior"
klasy III gimnazjów, I liceów i techników,
I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;

"Student"
klasy II i III liceów i techników oraz IV techników.

Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez międzynarodową komisję. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.

Test konkursowy w kategorii "Maluch" zawiera 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 24 punkty.
Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów. Uczeń uczestniczący w konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów.

Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.
W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.

Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Wprawdzie wyniki Konkursu mogłyby być wykorzystane do opracowania międzynarodowych rankingów czy innych form rywalizacji pomiędzy krajami (jak ma to miejsce np. w przypadku Międzynarodowej Olimpiady Matematycznej), jednak nie byłoby to zgodne z główną ideą konkursu, którą jest sprowokowanie jak najliczniejszej manifestacji matematycznej o charakterze wspólnej, intelektualnej zabawy. Dzień konkursu, "Dzień Kangura" stał się już w szkołach wielu krajów prawdziwym świętem matematyki, nie ograniczającym się wyłącznie do samego konkursu. Jest też okazją do realizowania innych form popularyzacji matematyki.

Kangur 2007 odbędzie się
15 marca 2007 roku

Międzynarodowy konkurs "Kangur Matematyczny"

Zasady i cel Konkursu

Konkurs jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy trzeciej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach.
Rozgrywany jest pięciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:

"Maluch"
klasy 3 i 4 szkół podstawowych;

"Beniamin"
klasy 5 i 6 szkół podstawowych;

"Kadet"
klasy I i II gimnazjów;

"Junior"
klasy III gimnazjów, I liceów i techników,
I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;

"Student"
klasy II i III liceów i techników oraz IV techników.

Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez międzynarodową komisję. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.

Test konkursowy w kategorii "Maluch" zawiera 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 24 punkty.
Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów. Uczeń uczestniczący w konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów.

Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.
W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.

Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Wprawdzie wyniki Konkursu mogłyby być wykorzystane do opracowania międzynarodowych rankingów czy innych form rywalizacji pomiędzy krajami (jak ma to miejsce np. w przypadku Międzynarodowej Olimpiady Matematycznej), jednak nie byłoby to zgodne z główną ideą konkursu, którą jest sprowokowanie jak najliczniejszej manifestacji matematycznej o charakterze wspólnej, intelektualnej zabawy. Dzień konkursu, "Dzień Kangura" stał się już w szkołach wielu krajów prawdziwym świętem matematyki, nie ograniczającym się wyłącznie do samego konkursu. Jest też okazją do realizowania innych form popularyzacji matematyki.

16.03.2006 (czwartek) odbędzie się międzynarodowy konkurs matematyczny kangur.
Zgłoszenia u nauczycieli matematyki do 11.01.2006
Cena 7 zł.

W Międzynarodowym Konkursie Matematycznym
KANGUR 2009
Bartosz Wołowik Ia
otrzymał wyróżnienie.
Opiekunem ucznia jest p. Ewa Biernacka.

GRATULUJEMY

i co myślicie o Liwi?
jest jak dla mnie genialna..
jeszcze nigdy nie spotkałem człowieka tak pracowitego jak ona .
i te osiągnięcia.

WOKALISTKA

Studentka wokalistyki jazzowej w Akademii Muzycznej w Gdańsku, filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie
i wiedzy o teatrze w Akademii Teatralnej w Warszawie.

Od najmłodszych lat związana z muzyką. Wraz z zespołem "Arse-du", a potem "Arktica" (w którym śpiewała przez 8 lat) pod kierownictwem Piotra Morawskiego, zdobyła szereg nagród na festiwalach piosenki, między innymi:
"Brązowy Aplauz" na Międzynarodowym Festiwalu Piosenki i Tańca w Koninie w 1998 roku,
II miejsce na XX Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Polskiej Woźniki 1998,
III miejsce na XXI Ogólnopolskim Festiwalu Piosenki Polskiej Woźniki 1999,
I miejsce na Festiwalu Piosenki w Siemianowicach 2001,
wyróżnienie na Festiwalu Piosenki Polskiej - Gama w Kołobrzegu w 2002 roku, udział w Finałach OFKiP, nagranie teledysku, udział w Koncercie Mikołajkowym w Sali Kongresowej w Warszawie.
Ponadto jako solistka jest laureatką między innymi
I miejsca w Konkursie Śpiewamy Polskie Przeboje w 2000,
II miejsca w Konkursie Śpiewamy Polskie Przeboje w 1999,
nagrody specjalnej przyznanej przez p. Ryszarda Pałkę ("Golec uOrkiestra") w Przeglądzie Piosenki w Bielsku-Białej.

Laureatka licznych konkursów matematycznych:
VII miejsce na świecie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "KANGUR 1995",
XVI miejsce na świecie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "KANGUR 1994",
III miejsce w Ogólnopolskim Konkursie Matematycznym "MAT 2000".

Finalistka XXV Olimpiady Filozoficznej.

Przez 4 lata trenowała taniec towarzyski, obecnie uczy się w szkole tańca nowoczesnego "DANCE4FUN".

W Kinoteatrze "Bajka" w Warszawie pozowała do zdjęć portretowych, które można oglądać podczas spektaklu "Kocham O Keeffe" w reżyserii Krzysztofa Kolbergera (premiera 27 XI 2005)

Z Teatrem Muzycznym ROMA współpracuje od 2004 roku. Śpiewa w zespole wokalnym w musicalu "Koty" i w zespole "Five Lines" w musicalu "Taniec Wampirów" Romana Polańskiego.

Kocha muzykę, taniec i teatr.
Zna biegle język francuski, angielski i hiszpański.

"Jak powinni ustawić się chrześcijanie, aby zginęli sami Turcy?". To nie jest pytanie z wojennej broszury, lecz z zadania matematycznego dla szkół podstawowych.
Miniatury matematyczne dla szkół podstawowych, zeszyt 12. Na stronie 35 kontrowersyjne zadanie:

"Na pokładzie przechylonego sztormem statku, który w każdej chwili może zatonąć, przebywa piętnastu chrześcijan i piętnastu Turków. Aby uratować łódź, trzeba sprawić, by była lżejsza, dlatego połowa ludzi musi być wyrzucona za burtę. Jeden z chrześcijan zaproponował, by wszyscy ustawili się wkoło i za burtę wyskakiwała każda co dziewiąta osoba. Jak powinni ustawić się chrześcijanie, aby zginęli sami Turcy?".

Nad takim zadaniem matematycznym głowią się uzdolnieni uczniowie szkół podstawowych, którzy przygotowują się do słynnego międzynarodowego konkursu "Kangur Matematyczny". Znalazło się ono w 12. zeszycie serii "Miniatury matematyczne dla szkół podstawowych", opublikowanym w 2004 r. przez toruńskie wydawnictwo Aksjomat.Na okładce widnieje ramka z nazwą i logo Towarzystwa Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych przy Wydziale Matematyki i Informatyki UMK w Toruniu, które organizuje polską edycję konkursu. Tytuł tego kolorowego i zawierającego w większości ciekawe zadania zeszytu, brzmi „Uczymy się myśleć poprzez rozrywkę”.

Wydawca podkreśla, że zadanie było publikowane w wielu dostępnych dziś źródłach, także obcojęzycznych: angielskich, niemieckich, francuskich, rosyjskich.

Formalnie "Miniatury matematyczne" nie są podręcznikiem, jednak do dziś można je znaleźć na półkach w księgarniach.
TP/net i spółka zoo

Fajne no nie???
Warto wpajać dzieciakom przy każdej okazji kto powinien być górą.

Witam

Jestem uczniem trzeciej klasy liceum. Klasa jest o profilu humanistycznym (rozsz.: wos & historia), a nie w IB.

Na maturze zdaję:
polski - podstawowy
niemiecki - rozszerzony
historia - rozszerzony
wiedza o społeczeństwie - rozszerzony

Zastanawiam się, czy nie dorzucić do tego rozszerzonego angielskiego.

Planuję zdawać na kilka ang. uniwerków (np. Oxford, London Metropolitan). Chciałem się Was zapytać, czy wiecie, jaki jest stosunek angielskich uniwersytetów do matury z j. polskiego? Zamierzam, jak pisałem, wziąć podstawę. W dodatku moje predicted grades z polskiego raczej nie będzie wysokie (60-70%), z resztą predicted grades nie ma problemu.
To może stanowić barierę, bo Oxford wymaga 85% z każdego przedmiotu, przy czym rozszerzeń z 'relevant'. A czy polski gdziekolwiek jest 'relevant'? Bo zamierzam zdawać na kierunki typu polityka, stosunki międzynarodowe, itp.

Kwestia matematyki. Matmy nie zdaję. Zapewne będą chcieli jakiegoś potwierdzenia o moich umiejętnościach matematycznych. Rozumiem, że każdy uniwerek podchodzi do tego indywidualnie. W PS mogę się pochwalić wygranymi konkursami mat. z podstawówki czy gimnazjum, czy też 90% z math & science z egz. gimnazjalnego. Albo piątką z końcowego świadectwa z matmy z gimnazjum. O liceum nie chcę wspominać (w 1szej klasie też piątka, ale w drugiej trója).

Na oxfordzie interesuje mnie Philospphy, Politics and Economic - ta ekonomia może wymagać matmy, ale na ich stronie pisze, że przedmioty są dowolne, tj. nie muszę się tego uczyć w szkole. matma jest traktowana jako essential, a historia jako helpful, natomiast nic nie jest required.

Na innych uniwerkach kwestia jest prosta: 3 rozszerzenia na ileśtam %.

Kwestia językowa. Egzaminy i/lub certyfikaty mogę zdać do sierpnia 2009. Jeszcze sie nie zdecydowałem co, ale piszę na wiosnę, by w razie niezdania zapisać się na ich letni kurs (prawie każdy uni ma).

Czy jakbym zdawał rozszerzoną maturę z angielskiego, to mogą mnie zwolnić z wymagań językowych?

Jak to jest z częścią ustną matury z angielskiego? Ktoś już gdzieś na tym forum pisał, że nie ma sensu się interesować studiami w UK, jeśli się zastanawia nad rozszerzeniem. Część pisemną wziłabym na pewno rozszerzoną, ale mam dylemat co do ustnej. Nauczycielka twierdzi, ze pisemna to banał, ale że ustna jest trudna, bo trzeba prez 15 minut zawijać na jakiś beznadziejny temat. A ja w tak długo bez przerwy dobry nie jestem, więc wziąłbym oral na light.

I tu kolejna kwestia: czy trzeba części ustne językowe w UCAS podawać jako oddzielne moduły i podawać do nich oddzielne predicted grades? Bo w takim razie podstawowy angielski (pal licho, że ustny) wyglądałby niepoważnie i mógłby mnie z miejsca skreślić, bez zważania na personala. Czy lepiej się zabezpieczyć i np. w ogóle nie planować zdawania angielskiego? Bo w niemieckim czuję się wystarczająco pewnie, by uzyskać bdb wynik (ok. 95%).

Czy części ustne w ogóle liczą im się do overall?

Inna sprawa. mam na imię łukasz i w UCASie "Ł" mi nie działa. Mam Wpisać "Lukasz'?

Co z egzaminem gimnazjalnym? Wyniki się z niego podaje?

Jak rozumiem, wszystkie wolontariaty są ja najbardziej pożądane? Tuych trochę będzie, ale czy np. jak mam udział w WOŚPie sprzed 3 czy 4 lat, to też podawać? Czy to zbyt dawno?

Jak już pisałem na początku, czy osiągnięcia podawać tylko z liceum, czy brać też pod uwagę szkołe podstawową i gimnazjum. Czy wskazanie ba sukcesy od małego (nagrody szkoły, pierwsze miejsca w różnych konkursach, stypendia, omnibusy, alifiki, kangury, itp) są na plus czy minus? W liceum nie mam jeszcze nic superowego, ale na ten rok, mogę napisać, ze "solidnie przygotowuję się do 2-3 olimpiad z zamiarem odniesienia sukcesu" czy coś w ten deseń.

Jak się liczy działalność sportowo-artystyczna? Jedni mi mówią, że lepiej nie podawać zbędnych kwiatków. Drudzy, ze lepiej wykazać się wszechstronnością i że robi się w życiu coś prócz nauki. Czy trenowanie pływania, bycie członkiem klubu tenisowego, kółka szachowe, czy sukcesy w obcojęzycznych sztukach teatralnych są warte wzmianki?

Sorry, że tak chaotycznie, ale mam dużo wątpliwości, co resztą widać. Zanim napiszę do uniwerków, chciałbym przeprowadzić tutaj selekcję niewiedzy. Na pewno uzyskam tutaj trochę odpowiedzi, ale też niewątpliwie sporo pytań pozostanie nierozstrzygniętych.

Pozdrawiam

Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny 2006"

Konkurs w roku 2006 przeprowadzony zostanie w czwartek, 16 marca o godzinie 9.00.

Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny" jest przedsięwzięciem samofinansującym się i niedochodowym, uzyskiwane środki finansowe przeznaczone są na nagrody i organizacyjną obsługę Konkursu. Prawo uczestnictwa w Konkursie maja uczniowie, za których dokonana zostanie wpłata w wysokości 7 zł od osoby. Wpłaty mogą pochodzić od osób prywatnych, firm, Rad Rodziców, Dyrekcji Szkół, instytucji i urzędów wspierających działalność oświatową.

Zasady i cel Konkursu

Międzynarodowy konkurs "Kangur Matematyczny" jest adresowany do uczniów szkół podstawowych, gimnazjalnych i średnich, od klasy trzeciej szkoły podstawowej do klas maturalnych w liceach i technikach. Rozgrywany jest pięciu kategoriach, które obejmują następujące klasy:

Maluch klasy 3 i 4 szkół podstawowych;
Beniamin klasy 5 i 6 szkół podstawowych;
Kadet klasy I i II gimnazjów;
Junior klasy III gimnazjów, I liceów i techników,
I, II, III zasadniczych szkół zawodowych;
Student klasy II i III liceów i techników oraz IV techników.

Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez międzynarodową komisję. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.

Test konkursowy w kategorii "Maluch" zawiera 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 24 punkty.
Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów. Uczeń uczestniczący w konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów.

Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.

W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów.

Wspólna dla wszystkich krajów data konkursu oraz te same zestawy pytań dla poszczególnych poziomów podnoszą atrakcyjność konkursu. Wprawdzie wyniki Konkursu mogłyby być wykorzystane do opracowania międzynarodowych rankingów czy innych form rywalizacji pomiędzy krajami (jak ma to miejsce np. w przypadku Międzynarodowej Olimpiady Matematycznej), jednak nie byłoby to zgodne z główną ideą konkursu, którą jest sprowokowanie jak najliczniejszej manifestacji matematycznej o charakterze wspólnej, intelektualnej zabawy. Dzień konkursu, "Dzień Kangura" stał się już w szkołach wielu krajów prawdziwym świętem matematyki, nie ograniczającym się wyłącznie do samego konkursu. Jest też okazją do realizowania innych form popularyzacji matematyki.

XLVII LO

ZSO nr 8

92-538 Łódź, ul.Czernika 1/3

tel. 673 86 83, 673 72 07

e-mail: lo47@szkoly.lodz.pl

www.lo47.szkoly.lodz.pl

W szkole są klasy z następującymi przedmiotami rozszerzonymi: z językiem polskim i historią, z polskim i biologią, z WOS-em i biologią, z geografią i matematyką, z informatyką i matematyką, z chemią, biologią i fizyką.

Języki obce: angielski, niemiecki, francuski, rosyjski.

Komunikacja. W pobliżu liceum zatrzymują się tramwaje linii: 8, 9, 10 i autobusy 64, 77, 85, 91, 96

Liczba uczniów w szkole: 508

Średnia liczba uczniów w klasie: 28

Lekcje zaczynają się o godz. 8.15, kończą o 16.40

Kontynuuje naukę na studiach dziennych w uczelniach państwowych 59 osób ze 140 ubiegłorocznych absolwentów.

Jak wypadła ubiegłoroczna matura? Uczniowie zdobyli średnio:

* język polski - 36,76 pkt (poziom podstawowy) oraz 18,27 pkt (poziom rozszerzony)

* język angielski - 38,13 i 20,63

* matematyka - 26,13 i 12,67

* historia - 53,03 i 19,11

* biologia - 26,04 i 20,63

* geografia - 30,05 i 22

Imprezy cykliczne: międzynarodowy konkurs matematycznyKangur” dla regionu łódzkiego, dzielnicowy konkurs „Poezja nastolatków” - wydawane są tomiki poezji, Ogólnołódzkie Igrzyska Młodzieży Szkolnej - turniej tańca, Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Krajach UE, koncert kolęd w wykonaniu uczniów.

Zajęcia pozalekcyjne: koła biologiczne, historyczne, polonistyczne, geograficzne, matematyczne, informatyczne, chemiczne, języków angielskiego i niemieckiego; kawiarenka internetowa, Klub Europejski, szkolne koła LOP, PCK i Caritas, szkolny oddział Towarzystwa Opieki nad Zabytkami, Klub Działalności Charytatywnej i Wolontariatu „Skoroszyt Koedukacyjny im. Marka Kotańskiego”, drużyna harcerska, zespół wokalno-instrumentalny, koło taneczne „Ruch i Muzyka”, Klub Filmowy, SKS.

Liceum ma 50 komputerów i 3 pracownie informatyczne

Obiekty sportowe: duża sala do piłki ręcznej z trzema sektorami do koszykówki, sala do zajęć baletowych, tanecznych, jogi i gimnastyki korekcyjnej, sala do karate, siłownia, salka do ping-ponga, boiska: do piłki nożnej, koszykówki, siatkówki i badmintona, bieżnia, trybuny, korty tenisowe, stoły do tenisa stołowego i szachów.

Szkoła chwali się:

* sukcesami uczniów w ogólnopolskich i regionalnych konkursach

* własną strzelnicą i sukcesami w zawodach strzeleckich

* akcjami charytatywnymi

Jest stołówka, obiad kosztuje 4 zł

Opieka medyczna: pielęgniarka cztery razy w tygodniu, w szkole jest prywatny gabinet stomatologiczny

Źródło: gazeta.pl

Gimnazjum Nr 35

ul. Czernika 1/3, 92-538 Łódź

tel.673 86 83

e-mail: gim35@szkoly.lodz.pl

www: gim35.szkoly.lodz.pl

Klasy: lingwistyczne - z poszerzonym językiem angielskim i niemieckim, z nauką dwóch języków, informatyczno-matematyczna, przyrodnicza, humanistyczna, ogólna, sportowa

Języki obce: angielski, niemiecki, francuski

Średnia szkolna z ubiegłorocznego egzaminu końcowego:

część humanistyczna - 34 pkt

część matematyczno-przyrodnicza - 23,7 pkt.

Liczba uczniów w szkole: 456

Średnia liczba uczniów w klasie: 30

Godziny zajęć: 8:15-15.45

Komunikacja. W pobliżu gimnazjum zatrzymują się tramwaje linii: 3, 8, 9,10 i autobusy: 54, 54A, 55, 64, 69, 75, 77, 82, 85, 90 91, 98.

Liczba ubiegłorocznych absolwentów: 159

W liceach ogólnokształcących naukę kontynuuje: 106

W liceach profilowanych: 6

W technikach: 17

W zawodówkach: 30

Imprezy cykliczne: Międzynarodowy konkurs matematyczny "Kangur" dla regionu łódzkiego, międzyszkolny konkurs "Matematyczne wędrówki po Łodzi"; Wojewódzki Konkurs Matematyczny - laureaci zwalniani są z egzaminu gimnazjalnego w części przyrodniczo-matematycznej; ogólnołódzki Konkurs "Ruch i Muzyka" - dla zespołów prezentujących układy sportowo-taneczne, ogólnołódzka Mała Olimpiada Języka Angielskiego dla szkół podstawowych, Międzyszkolny Konkurs Dwujęzyczny - promowanie turystycznych atrakcji regionu łódzkiego w języku polskim i wybranym obcym; Międzyszkolny Konkurs o Krajach Unii Europejskiej; międzyszkolny konkurs fotograficzny o łódzkich zabytkach, dzielnicowy konkurs "Poezja nastolatków" - owocujący tomikami uczniowskiej poezji; konkurs recytatorski, konkursy filmoznawczy, ortograficzny i geograficzny, lekcje w Sejmie, koncert kolęd, bal gimnazjalny

Zajęcia pozalekcyjne: koła informatyczne, matematyczne, matematyczno-przyrodnicze, fizyczne, biologiczne, chemiczne, Koło „Q”ulinarne, kawiarenka internetowa, Klub Europejski, szkolne koła LOP, PCK i „Caritas”, Uczniowski Klub Sportowy, drużyna harcerska, zajęcia sportowe (m.in. pływanie na Anilanie i piłka nożna dziewcząt), taniec, Szkolny Klub TKKF „Łazik”, zespół muzyczny, Klub Działalności Charytatywnej „Skoroszyt Koedukacyjny ” im. Marka Kotańskiego

W szkole jest 47 komputerów i 3 pracownie informatyczne.

Obiekty sportowe: pełnowymiarowa sala do piłki ręcznej z trzema sektorami do koszykówki, sala do zajęć baletowych i aerobiku, sala do treningów karate, siłownia, salka do ping-ponga. Ponad to - boiska do piłki nożnej, siatkówki, koszykówki, badmintona, korty tenisowe, stoły do tenisa, szachów, bieżnia

Szkoła chwali się: certyfikatami „Szkoły z klasą” i „Szkoły promującej zdrowie”; uczestnictwem w ogólnopolskim programie wspierania dyslektyków, nagrodami w konkursach (nie tylko matematycznych), mistrzowskimi tytułami zespołu „Ruch i Muzyka”; współpracą z łódzkim Hospicjum dla Dzieci i Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta, koncertami życzeń ze szkolnego radiowęzła podczas przerw, przyjazną atmosferą.

Jest stołówka, obiad kosztuje w abonamencie 3,5 zł

Opieka medyczna: pielęgniarka cztery razy w tygodniu

Spośród kandydatów spoza rejonu pierwszeństwo mają ci, którzy osiągają najlepsze wyniki w nauce lub mają w naszym gimnazjum lub liceum (mieści się w tym samym budynku) starsze rodzeństwo.

1. MP w rozwiązywaniu łamigłówek, MP w Sudoku
"" Ustalone zostały terminy Pucharu Polski i mistrzostw Polski w sudoku i w rozwiązywaniu łamigłówek. Poszczególne zawody odbędą się w następujących terminach:

IV Puchar Polski
- eliminacje 23-26 listopada
finał - 15 grudnia br.

III mistrzostwa Polski w sudoku
- eliminacje - 19 stycznia 2008 r.
- finał - 2 luty 2008 r.

XII mistrzostwa Polski w rozwiązywaniu łamigłówek
- eliminacje 18 kwietnia 2008 r.
- finał (dwudniowy) - 31 maja i 1 czerwca 2008 r.

Terminy te traktujemy już jako ustalone, i jedynie przypadku zaistnienia szczególnych okoliczności będą mogły być one przesunięte. Wkrótce podamy więcej szczegółowych informacji." "
Więcej informacji w powyższym linku


2. Konkurs internetowy wydziału MiNI Politechniki Warszawskiej
Konkurs rozpoczął się 05.11.2007. Rotfl, przeszedłem przez 2 etapy i jestem teraz w etapie wysyłkowym , ale nie było łatwo, miałem 114/150 pkt, a przechodziło się od 113 , jest 50 zadań - test wielokrotnego wyboru, 5 tur po 10 pytań, najpierw łatwiejsze po 1pkt każde, następnie coraz trudniej. A jak się przejdzie te 2 etapy internetowe, to dostaje się 10 zadań, które należy im przesłać na adres który się tam ukaże. Powodzenia!

W pierwszym etapie jest:
1) 10 zadań po 1 pkt.
2) 10 zadań po 2 pkt.
W drugim:
3) 10 zadań po 3 pkt.
4) 10 zadań po 4 pkt.
5) 10 zadań po 5 pkt.
Są one niestety dosyć złożone...

W drugiej próbie dnia 11.01.2008 miałem 136/150, przerobienie materiału licealnego daje efekty
Rozwiązania muszą zostać dostarczone (pocztą lub osobiście ) na Politechnikę Warszawską do dnia 14.04.2008

Finał odbył się 26.04.2008


3. Polska Olimpiada Matematyczna
Jak co roku, w nocy z 31.08 na 01.09 ukazały się zadania na stronie olimpiady (z resztą mamy do tego konkursu oddzielny dział na forum) - termin wysyłania zadań: 1. seria - 08.10.2007, 2. seria: 12.11.2007, 3. seria: 10.12.2007. Zawody II stopnia odbyły się w dniach 22-23.02.2008. Zawody III stopnia odbyły się w dniach 09-12 kwietnia 2008.


4. MatMix
Konkurs ruszył 12.11.2007, przy czym zachęcam każdego do udziału, bo to konkurs ma formę testu wyboru, są dwie kategorie: młodsza (3gim i 1LO) i starsza (2LO i 3LO). Nowe serie zadań ukazują się co tydzień lub w trochę większych odstępach czasu. Finał odbył się 5 kwietnia 2008.


5. Konkurs "O Diamentowy Index AGH"
Konkurs z matematyki, fizyki, chemii, geografii (do wyboru). Przedmiot wybiera się na karcie zgłoszenia. Czas wysyłania pierwszej serii zadań do 31.12.2007 (decyduje stempel pocztowy). Zawody II stopnia odbyły się dnia 17.02.2008. Finał odbył się w dniach: 06.04.2008 (matematyka, geografia), 12.04.2008 (chemia), 13.04.2008 (fizyka)


6. Kangur Matematyczny
Konkurs odbył się 27.03.2008


7. Konkurs prac uczniowskich magazynu Delta

8. Alfik Matematyczny
Konkurs odbył się 14.11.2007


9. Międzynarodowe Mistrzostwa w Grach Matematycznych i Logicznych
W połowie października ukazały się zadania, dla kategorii liceum do zrobienia są zadania 7-16. Dużym minusem jest jednak koszt tego konkursu - należy zapłacić (dla naszej kategorii) 40 zł. Szczegóły oczywiście na stronie konkursu. Termin na wpłacenie jest do 15.12.2007


10. Ogólnopolski Sejmik Matematyków
Pewien czas temu pojawiły się tematy na XXV Ogólnopolski Sejmik Matematyków. W konkursie brać udział może każdy, nie bać się .
Dwa punkty z regulaminu:
* Zgłoszenia do udziału w Sejmiku należy nadsyłać do dnia 15 XII 2007.
* Prace (w dwóch egzemplarzach) należy nadesłać na adres Pracowni Matematyki Pałacu Młodzieży do dnia 25 II 2008.
Pełny regulamin oraz lista tematów w linku powyżej


Konkursy, których numer oznaczyłem OGROMNĄ liczbą porządkową zostały zapowiedziane na konkretny termin lub już trwają (ale w każdej chwili można zacząć branie udziału w prawie każdym z tych konkursów.

Jeśli znacie jeszcze jakieś konkursy proszę o dopisanie się w tym temacie.

Regulamin Międzynarodowego Konkursu
Kangur Matematyczny
uchwalony 21 września 2005 roku przez
Zarząd Towarzystwa Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych

1. Inicjatorem Międzynarodowego KonkursuKangur Matematyczny” jest stowarzyszenie „Kangourou Sans Fronti&egrave;res” z siedzibą w Paryżu. Konkurs przeprowadzany jest jeden raz w roku jednocześnie we wszystkich uczestni-czących w nim krajach.

2. W Polsce głównym organizatorem Konkursu jest Towarzystwo Upowszech-niania Wiedzy i Nauk Matematycznych, zwane dalej TUWiNM, z siedzibą w Toruniu, ul. Chopina 12/18, przeprowadzające Konkurs pod patronatem Wy-działu Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toru-niu. W celu przeprowadzenia Konkursu dziekan Wydziału powołuje na okres dwóch lat Komitet Organizacyjny Konkursu, którego działalność nadzoruje Zarząd TUWiNM.

3. Celem Konkursu jest popularyzacja matematyki wśród uczniów szkół pod-stawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych (liceów, techników i za-sadniczych szkół zawodowych).

4. Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez stowarzyszenie „Kangourou Sans Fronti&egrave;res”. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.

5. Konkurs przeprowadzany jest w pięciu kategoriach:
„Maluch” − klasy 3. i 4. szkół podstawowych,
„Beniamin” − klasy 5. i 6. szkół podstawowych,
„Kadet” − klasy I i II gimnazjów,
„Junior” − klasy III gimnazjów, I liceów i techników,
I, II i III zasadniczych szkół zawodowych,
„Student” − klasy II i III liceów oraz II, III i IV techników.

6. Test konkursowy w kategorii „Maluch” zawiera 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punk-tów). Uczeń uczestniczący w Konkursie w tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia Konkursu 24 punkty; maksymalnie może więc uzyskać 120 punktów. Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie w każdej z tych ka-tegorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia Konkursu 30 punktów, maksymalnie może więc uzyskać 150 punktów. Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi oznaczonych literami A, B, C, D, E, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik Konkursu otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.

7. Środki finansowe na organizację Konkursu i nagrody pochodzą z opłat wno-szonych za udział w Konkursie i od sponsorów. Wysokość opłat wnoszonych za udział w Konkursie ustala Zarząd TUWiNM przed rozpoczęciem kolejnej edycji Konkursu.

8. Zarząd TUWiNM ustala corocznie zasady rozdziału opłat wnoszonych za udział w Konkursie na następujące cele:
a) nagrody przyznawane przez organizatorów regionalnych;
b) koszty organizacyjne ponoszone przez organizatorów regionalnych;
c) koszty organizacyjne ponoszone przez Komitet Organizacyjny Konkursu i koszty przyznawanych przez niego nagród.

9. Do zadań Komitetu Organizacyjnego należy:
a) przygotowanie w uzgodnieniu ze stowarzyszeniem „Kangourou Sans Fronti&egrave;res” testów konkursowych oraz przygotowanie kart pytań i kart odpowiedzi;
b) opracowanie wyników Konkursu;
c) przekazanie regionalnym komitetom organizacyjnym wyników Konkursu;
d) ustalenie zasad przyznawania nagród laureatom Konkursu;
e) przygotowanie materiałów pomocniczych przeznaczonych dla nauczycieli i uczniów pragnących uczestniczyć w Konkursie.

10. TUWiNM zawiera z organizatorami regionalnymi umowy upoważniające ich do przeprowadzenia Konkursu na przewidzianym w umowie terenie.

11. Organizator regionalny powołuje Regionalny Komitet Organizacyjny i wy-znacza jego koordynatora. Regionalny Komitet Organizacyjny powinien składać się przynajmniej z dwóch osób.

12. Regionalny Komitet Organizacyjny po otrzymaniu zgłoszeń ustala miejsca, w których zostanie zorganizowany Konkurs i zleca wskazanym przez dyrek-torów szkół nauczycielom jego przeprowadzenie. Nauczyciele przeprowa-dzający Konkurs powinni otrzymać wcześniej dokładne instrukcje dotyczące sposobu przeprowadzenia Konkursu.

13. Dyrektor szkoły, której uczniowie zamierzają wziąć udział w Konkursie, wskazuje nauczyciela, który zostanie szkolnym opiekunem Konkursu. Szkolny opiekun Konkursu jest zobowiązany przesłać do właściwego Regio-nalnego Komitetu Organizacyjnego następujące dokumenty:
a) wypełnioną kartę zgłoszenia;
b) liczbę uczestników Konkursu z podziałem na kategorie z uwzględnieniem klasy;
c) dowód przelania (kopia) opłaty za udział uczniów danej szkoły w Kon-kursie na konto właściwego organizatora regionalnego.

14. Karty odpowiedzi i testy powinny zostać dostarczone do szkół przed Kon-kursem w oddzielnych kopertach. Testy są utajnione do chwili rozpoczęcia Konkursu, co powinno nastąpić o godzinie 9:00. W wyjątkowych sytuacjach organizator regionalny może wyrazić zgodę na wcześniejsze rozpoczęcie konkursu, jednak nie wcześniej niż o godzinie 8:00. Otwarcie kopert następu-je w obecności przedstawicieli uczestników Konkursu bezpośrednio po na-niesieniu przez uczestników Konkursu danych identyfikacyjnych na kartach odpowiedzi. Żaden uczestnik Konkursu nie może opuścić sali wcześniej niż po upływie 60 minut od otrzymania testów.

15. Każdy uczestnik Konkursu poznaje treść zadań konkursowych dopiero po ich oficjalnym otrzymaniu od upoważnionej osoby, rozwiązuje zadania sa-modzielnie i przed zebraniem przez nauczyciela wszystkich kart odpowiedzi nie udostępnia testów i ich rozwiązań innym osobom. W czasie trwania Kon-kursu nie wolno korzystać z kalkulatorów i z technicznych środków łączno-ści. Elementem Konkursu jest prawidłowe wypełnienie przez uczestników kart odpowiedzi.

16. Po zakończeniu Konkursu Regionalny Komitet Organizacyjny odbiera karty odpowiedzi w zamkniętych kopertach i dostarcza je do siedziby TUWiNM w terminie i formie uzgodnionej z Komitetem Organizacyjnym Konkursu.

17. Komitet Organizacyjny Konkursu przekazuje wyniki Konkursu Regional-nym Komitetom Organizacyjnym w terminie 5 tygodni od daty otrzymania kart odpowiedzi. Regionalne Komitety Organizacyjne ogłaszają wyniki Kon-kursu w nieprzekraczalnym terminie dwóch miesięcy od daty przeprowadze-nia Konkursu. Każda szkoła, której uczniowie uczestniczyli w Konkursie, otrzyma imienną listę rezultatów ze wskazaniem osób nagrodzonych i infor-mację o zasadzie przydziału nagród.

18. Komitety regionalne przyznają następujące kategorie nagród:
• nagrody główne dla laureatów Konkursu;
• nagrody I stopnia za bardzo dobry wynik w Konkursie;
• nagrody II stopnia za wyróżnienie;
• nagrody pocieszenia lub nagrody dla szkół.

19. Wśród nagród wymienionych w punkcie 18. Regulaminu są nagrody propo-nowane i dofinansowywane przez Komitet Organizacyjny Konkursu.

20. Każdy Regionalny Komitet Organizacyjny ustala oddzielnie dla każdego po-ziomu wiekowego kryteria przydziału nagród, z możliwością rozróżniania szkół ogólnokształcących i zawodowych.

21. Uczestnicy Konkursu:
• w kategorii „Maluch”, którzy uzyskali co najmniej 115 punktów;
• w pozostałych kategoriach, którzy uzyskali co najmniej 140 punktów;
otrzymują potwierdzony dyplomem wydanym przez Komitet Organizacyjny
Konkursu tytuł:
Laureat Międzynarodowego KonkursuKangur Matematyczny”.
Definicję wyniku bardzo dobrego i wyróżnienia formułuje corocznie Komitet Organizacyjny Konkursu.

22. Regionalne Komitety Organizacyjne rozpatrują odwołania dotyczące wyni-ków, o ile odwołania zostały złożone przed 7 czerwca roku, w którym prze-prowadzono konkurs. Karty odpowiedzi przechowywane są przez Komitet Organizacyjny Konkursu do dnia 24 czerwca roku, w którym przeprowadzono konkurs i po tym terminie odwołania uczestników Konkursu nie będą rozpatry-wane.

23. Regionalny Komitet Organizacyjny przed ogłoszeniem wyników Konkursu ma prawo do dyskwalifikacji uczniów w przypadku wyników wskazujących na brak samodzielnej pracy uczestników. W uzasadnionych przypadkach może zo-stać przeprowadzony dodatkowy test kontrolny. Regionalny Komitet Organiza-cyjny przedstawia dyrektorowi szkoły powody, dla których podjęta została de-cyzja o dyskwalifikacji lub o przeprowadzeniu testu kontrolnego.

24. Wszelkie sprawy nieobjęte niniejszym Regulaminem rozstrzyga Komitet Orga-nizacyjny Konkursu.

Prezydent Piotr Koj przyznał Specjalne Stypendia Prezydenta Miasta Bytomia za wybitne osiągnięcia naukowe, sportowe, kulturalne, artystyczne i inne bytomskim uczniom szkół wszystkich szczebli oraz studentom mieszkającym w Bytomiu. Przyznano 70 stypendiów na łączną kwotę 50.750 zł, za okres od 1 maja 2006 do 30 kwietnia 2007.

Uroczystość wręczenia stypendiów odbędzie się 5 czerwca o 11.00 w auli I Liceum Ogólnokształacącego im. J.Smolenia, przy ul. Strzelców Bytomskich 9.

Lista nagrodzonych uczniów i studentów wg typów szkół, w kolejności alfabetycznej:

STUDENCI:

1. Bryński Maciej* – student V r. informatyki i III r. matematyki Uniwersytetu Warszawskiego. Średnia ocen na kierunku informatyka za rok poprzedni: 5,0. I miejsce w VII polskiej edycji Międzynarodowego Konkursu Global Managament Challenge Euromenager 2006 . Reprezentował Polskę na finałach światowych w Macao. Zdobył I miejsce w konkursie Biznes Strateg organizowanym przez Puls Biznesu.

2. Drzazga Bartłomiej – student III r. Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Średnia ocen w V semestrze: 4,8. Ma osiągnięcia w pracy badawczo- naukowej: redagował, składał i opracował Publikację Naukową UŚ.: "Szkice o państwie i polityce" /tom VIII/. Jest wiceprzewodniczącym Koła Naukowego Politologów Wydziału Nauk Społecznych. Współorganizator wielu konferencji naukowych, organizator i
uczestnik debat. Współorganizator Ogólnopolskiego Konkursu Negocjacyjnego "Małe Diploma", edycja VI. Członek Centrum Młodych Dyplomatów UŚ. Opublikował esej "Medialna Sztafeta" oraz felieton "Kto się boi konkurencji". Członek Europejskiego Forum Studentów AEGEE Katowice

3. Kołakowski Mateusz – student II r. Akademii Muzycznej w Katowicach. Wielokrotnie reprezentował polską kulturę za granicą. Z inicjatywy instytucji kulturalnych polskich i zagranicznych oraz instytutu A. Mickiewicza w Warszawie zagrał solowe koncerty fortepianowe w: Gelsenkirchen, Paryżu, Brukseli, Monachium, Strasbourgu. W Polsce zagrał solowy koncert w Warszawie, nagrany na płytę przez Polskie Radio SA w ramach międzynarodowego "ADLIBITUM" / warsztaty, seminaria, koncerty /.

4. Komorowska Justyna –- studentka V r. Akademii Muzycznej w Krakowie. Średnia ocen za poprzedni rok: 5,5. Zagrała pierwszy recital dyplomowy na ocenę bardzo dobrą. Grała w czasie mszy św. odprawianej przez papieża Benedykta XVI na Krakowskich Błoniach. Nagrała płytę z Orkiestrą ODYSSEY Akademii Muzycznej pod dyrekcją prof. Adama Kaczyńskiego. Zrealizowała nagranie i zakwalifikowała się w gronie 52 oboistów z całego świata do VIII Interniational Oboe Competition of Karuizawa. Udział w Festiwalu Muzyki Współczesnej "Warszawska Jesień". Pierwsza oboistka w Orkiestrze Symfonicznej AM w Krakowie.

5. Michulec Magdalena - studentka IV r. Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Przewodnicząca Międzywydziałowego Stowarzyszenia Dziennikarzy "Mosty"- Koła naukowego UŚ. Organizatorka debaty oksfordzkiej w UŚ. Moderatorka warsztatów dziennikarskich organizowanych przez Dom Współpracy Polsko- Niemieckiej w Gliwicach. Organizatorka III Ogólnopolskiej Konferencji Studenckiej. Współtwórczyni i działaczka Stowarzyszenia Działań Nietypowych "Szatnia Zdzisława".

6. Prandzioch Szymon –- student IV r. Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Laureat III miejsca w konkursie na logo 25. rocznicy pacyfikacji kopalni "Wujek", III miejsca w IV Konfrontacjach Artystycznych "Sacrum w sztuce". Uczestnik wystawy VI Triennale Plakatów w Słowacji. Laureat nagrody specjalnej Izby Gospodarczej Komunikacji
Miejskiej w Warszawie za plakat promujący transport publiczny. Zwycięzca w konkursie studentów katowickiej ASP na najlepszy plakat promujący ideę akcji artystycznej "Mój kawałek podłogi"

7. Szołtysik Aleksandra – - studentka Wydziału Studiów Międzynarodowych i Politycznych Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie na dwóch kierunkach: w Instytucie Studiów Regionalnych w katedrze Bliskiego i Dalekiego Wschodu (średnia ocen: 4,77) oraz w Instytucie Nauk Politycznych i Stosunków Międzynarodowych (średnia ocen: 4,19). Studiuje równocześnie na dwóch kierunkach i znajduje czas na studencką aktywność
naukową, działa w Centrum Młodych Dyplomatów, uczestnicząc m.in. w projekcie Jagiellońska Kuźnia Dyplomatów.

8. Świgoń Michał – - student IV r. Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Średnia ocen za ostatni semestr: 4,88. Redaktor naczelny i szef działu promocji miesięcznika "Hitmag.org", popularnego pisma internetowego promującego wiedzę o historii i kulturze, poruszającego ważne problemy społeczne. Stronę odwiedza miesięcznie 50 tys. osób. Odpowiedzialny za organizację konkursów o tematyce historycznej, kulturalnej i społecznej pod patronatem m.in. czasopisma "Mówią Wieki" i fundacji Ośrodka KARTA. Członek Międzywydziałowego Stowarzyszenia Dziennikarzy "Mosty", działającego przy Wydziale Nauk Społecznych UŚ. Ma na koncie liczne publikacje m.in. na temat Bytomia. We wrześniu 2006r. jako jeden z 10 studentów z Polski wziął udział w II edycji polsko- niemieckiej Akademii Dziennikarskiej.

9. Tynior Barbara – - studentka V r. Wydziału Lekarskiego z Oddziałem Lekarsko- –Dentystycznym w Zabrzu Śląskiej Akademii Medycznej w Katowicach. Średnia ocen za ostatni semestr: 4,16. Osiągnięcia naukowe: I miejsce w Sesji Kardiologicznej za pracę "Odległe wyniki zabiegu implantacji sztucznej zastawki serca". II miejsce na I Międzynarodowej Konferencji Studenckiej z Zakresu Kardiologii i Kardiologii Inwazyjnej
za pracę "Częstość występowania powikłań krwotocznych i zakrzepowo-zatorowych u chorych po zabiegu implantacji sztucznej zastawki serca".

UCZNIOWIE SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH:

1. Banczarek Krzysztof – - uczeń IV kl. Technikum nr 6 w ZST w Bytomiu. Osiąga bardzo dobre wyniki w nauce. Zdobył I miejsce w Młodzieżowym Pucharze Polski oraz w Młodzieżowych Mistrzostwach Polski JU- JITSU.

2. Bartoszek Mateusz – uczeń I kl. V LO w ZSO nr 3 w Bytomiu. Osiąga bardzo dobre wyniki w rugby. Jest reprezentantem kraju i członkiem kadry wojewódzkiej. Uczestniczył w Mistrzostwach Europy we Francji. Jest zawodnikiem Reprezentacji Polski Juniorów, z którą wziął udział w Turnieju Czterech Narodów oraz Międzynarodowym Turnieju w Albi.

3. Bukała Rafał – - uczeń III kl. IV LO im. B. Chrobrego w Bytomiu. Jest uczniem wybitnie uzdolnionym, laureatem II Konkursu Fizycznego, zdobywcą tytułu "da Vinci XXI wieku" i odznaki "Złoty Kwant".

4. Drabik Joanna – - uczennica IX kl. III LO Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu. Uzyskała dyplom tancerza z wyróżnieniem, osiągając w toku dziesięcioletniego kształcenia średnią ocen 5,0. Pokazy sceniczne jej dyplomowych wariacji oraz lekcje tańca klasycznego i współczesnego zostały ocenione celująco. Zdobyła I miejsce
w III Międzynarodowym Konkursie Choreograficznym Uczniów Szkół Baletowych, II miejsce w XV Ogólnopolskim Konkursie Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego w kategorii tańca klasycznego w grupie starszych dziewcząt oraz wyróżnienie w VI Ogólnopolskim Konkursie Baletowym – Najlepszy Absolwent Szkół Baletowych w Polsce 2007.

5. Gajda Mariusz – uczeń II kl. ZSZ nr 8. Średnia ocen: 5,4. Zdobył: I
miejsce w Wojewódzkim Konkursie Ortograficznym w kategorii: zasadnicza
szkoła zawodowa, I miejsce w Konkursie Wiedzy Omnibus w ramach Festiwalu Nauki 2007, I miejsce w IX Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim, I miejsce w XII Regionalnym Konkursie – Najsprawniejszy w Zawodzie - sprzedawca.

6. Gross Robert – uczeń II kl. I LO im. J. Smolenia. Zdobył II miejsce w Ogólnopolskim Festiwalu Języków Obcych oraz wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie "Kangur Matematyczny". Jest finalistą etapu centralnego XXXI Olimpiady Języka Angielskiego.

7. Jadwiszczok Helena – uczennica III kl. Liceum Plastycznego Zespół Szkół Plastycznych w Katowicach. Średnia ocen za poprzedni rok: 5,38. Zdobywczyni I miejsca w Międzyszkolnym Konkursie "Fizyka widziana okiem artysty", wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie Historycznym "Krąg", wyróżnienia w Ogólnopolskim Konkursie Plastycznym "Tęcza". Uczestniczka finału olimpiady geograficznej "W pancerzu czy w skorupie" oraz etapu diecezjalnego XVII Olimpiady Teologii Katolickiej. Uczestniczka półfinału Olimpiady Wiedzy o Regionie oraz etapu okręgowego Olimpiady Filozoficznej.

8. Jóźwik Magdalena Anna – uczennica III kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Utalentowana muzycznie. Zdobyła tytuł laureata konkursu "Barwy Wolontariatu", otrzymując nagrodę przyznaną przez Śląskie Forum Organizacji Pozarządowych "KAFOS". Zdobyła III miejsce w wojewódzkim etapie XXXI Olimpiady Artystycznej, uczestniczyła w eliminacjach centralnych i zdobyła tytuł finalistki.

9. Kapera Tomasz – uczeń III kl. Technikum Hotelarskiego nr 1 ZSG-H w Bytomiu. Reprezentant województwa śląskiego w brydżu sportowym, zdobył m in.: II miejsce w turnieju par i III miejsce w turnieju teamów w XII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w sportach halowych, V miejsce w Mistrzostwach Polski Młodzieży Szkolnej, III miejsce w Mistrzostwach Śląska Juniorów, II miejsce w Ogólnopolskim Festiwalu Teamów oraz V
miejsce w Międzynarodowym Młodzieżowym Festiwalu Brydżowym o puchar Podbeskidzia.

10. Kasprzycka Daria – uczennica I kl. V LO w ZSO nr 3. Odnosi sukcesy w lekkiej atletyce: V miejsce w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w biegu na 800m, VI miejsce w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w sztafecie 4x100 m, I miejsce w Mistrzostwach Makroregionu Śląskiego Juniorów Młodszych na 800 m, I miejsce w Mistrzostwach Makroregionu Śląskiego w sztafecie 4x400 m, I miejsce w Mistrzostwach Śląska Juniorów
Młodszych w biegu na 800 m, I miejsce w Mistrzostwach Śląska Juniorek Młodszych w sztafecie 4x400 m. Ma II klasę sportową na dystansie 800m.

11. Kowalik Zygmunt – uczeń II kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Średnia ocen: 5,08. Finalista XXIX Wojewódzkiego Drużynowego Turnieju z Fizyki. Zdobywca II miejsca w kategorii: fizyka zabawek "Model Naukowy” - wyróżniony indywidualnie w etapie zadaniowym. Zdobywca wyróżnienia i tytułu finalisty w Śląskim Konkursie Matematycznym.

12. Kulesza Jakub Michał - uczeń III kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Zdobył wyróżnienie dla Grupy Inicjatywnej "Konsumenci" w konkursie" Barwy Wolontariatu" Ogólnopolskiej Sieci Centrów Wolontariatu. Realizował w ramach programu "Młodzi Obywatele Działają" projekt edukacyjny dla dzieci "ABC młodego konsumenta, czyli nie kupuj kota w worku" i w związku z tym uczestniczył w ogólnopolskiej prezentacji
projektów młodzieżowych. Zdobył: V miejsce w Brydżu Sportowym w XII Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży w sportach halowych, I miejsce w Mistrzostwach Polski Młodzików oraz I miejsce w Mistrzostwach Śląska Par Mikstowych.

14. Matuszewska Roksana – - uczennica I kl. V LO w ZSO nr 3 w Bytomiu. Lekkoatletka. Zdobywczyni: III miejsca w Halowych Mistrzostwach Polski Juniorów Młodszych w biegu na 1000 m, II miejsca w Mistrzostwach Śląska w biegu przełajowym na 3000m, II miejsca w Halowych Mistrzostwach Śląska w biegu na 1000 m, VI miejsca w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w sztafecie 4x400 m, I miejsca w Mistrzostwach Śląska w sztafecie 4x400 m oraz II miejsca w Mistrzostwach Śląska w biegu na dystansie 1500 m. Ma II klasę sportową na dystansie 800 m.

15. Mojecki Damian – uczeń IV kl. Technikum nr 2 w PSB-ZS w Bytomiu. Finalista XX Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Budowlanych. Średnia ocen: 4,9.

16. Mroczkowski Mateusz – uczeń II kl. VIII LO w ZSO nr 5 im. J.F. Kennedy`ego w Bytomiu. Osiąga bardzo dobre wyniki w nauce. Zawodnik Brydżowego Uczniowskiego Klubu Sportowego MDK MOSM Bytom. Zdobywca: III miejsca w Turnieju Indywidualnym w Międzynarodowym Turnieju Juniorów we Frankfurcie, III miejsca w parach w VII Międzynarodowym Turnieju Juniorów w Czechach, I miejsca na Festiwalu Młodzieży w Warszawie oraz II miejsca w eliminacjach strefowych do Ogólnopolskiej Olimpiady Młodzieży.

17. Pełszyńska Anna – uczennica I kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Zdobywczyni: I miejsca w turnieju teamów, IV miejsca w turnieju par na Mistrzostwach PZBS Młodzików, III miejsca w turnieju dziewcząt na XX Mistrzostwach Polski Młodzieży Szkolnej w Brydżu Sportowym, I miejsca w turnieju par, I miejsca w turnieju mikstowym na Brydżowym Ogólnopolskim Obozie Młodzieżowym dla zaawansowanych oraz II miejsca w Otwartych Mistrzostwach Śląska Młodzików.

18. Pieprzyca Karolina – uczennica III kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Zdobywczyni nagrody Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo "Produkcik 2006", nagrody w kategorii "Responsible Business" na Europejskim Konkursie Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Nominowana do nagrody "Śląski Talent" w kategorii: przedsiębiorczość.

19. Rozwadowska Paulina – uczennica II kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Wzorowa uczennica i członkini Klubu UKS MOSM Bytom. Zdobywczyni: I miejsca w półfinale wojewódzkim w koszykówce dziewcząt, I miejsca w Finale Wojewódzkim Licealiady Młodzieży Szkolnej, VIII miejsca w Turnieju Finałowym Mistrzostw Polski Juniorek Starszych. Uczestniczka rozgrywek I Ligi Kobiet. Półfinalistka Mistrzostw Polski Juniorek.

20. Smaga Katarzyna – uczennica III kl. IV LO im. B. Chrobrego w
Bytomiu. Średnia ocen: 5,1. Laureatka Olimpiady Wiedzy o Regionie. Wysokie lokaty w zawodach brydża sportowego. V miejsce w turnieju par na XII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w Sportach Halowych.

21. Sprutta Robert – uczeń II kl. Technikum nr 6 w Zespole Szkół Technicznych. Uprawia trójbój siłowy. Zdobył: I miejsce w kategorii 125 kg oraz III miejsce w kategorii open Młodzików w II Otwartych Mistrzostwach Śląska, I miejsce w Mistrzostwach Polski Młodzików w kategorii 125 kg oraz w kategorii +75 kg open, I miejsce w X Mistrzostwach Polski Młodzików, I miejsce w kategorii + 125 kg do lat 20 oraz I miejsce w kategorii + 125 kg do lat 23 w XVIII Mistrzostwach Polski Juniorów i Juniorek

22. Stanek Karolina – uczennica II kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Jest zawodniczką Klubu Sportowego MOSM Bytom. Zdobyła: I miejsce w Finale Licealiady Młodzieży Szkolnej woj. śląskiego w koszykówce dziewcząt, I miejsce w Półfinale Wojewódzkim, I miejsce w Mistrzostwach Bytomia.

23. Tokarska Katarzyna – uczennica II kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. W tym roku szkolnym kontynuuje naukę w szkole w Mostarze – uzyskała jedno z siedmiu stypendiów do United World Colleges. Osiągnęła bardzo dobry wynik w Ogólnopolskim Konkursie z Języka Angielskiego FOX oraz wyróżnienie w ogólnopolskim Konkursie Ekologicznym EKO-PLANETA.

24. Weinhold Izabela – uczennica I kl. LO w Zespole Szkół Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Archidiecezji Katowickiej w Chorzowie. Średnia ocen: 5,14. Zajmuje czołowe miejsca na turniejach i mistrzostwach brydża sportowego, m.in.: złoty medal w Turnieju Par Dziewcząt na zapis imp, V miejsce w Turnieju Par Dziewcząt na zapis maksymalny w XII
Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w Sportach Halowych, złoty medal w Turnieju Par Dziewcząt w XX Mistrzostwach Polski Młodzieży Szkolnej.

25. Wiśniowski Dawid – uczeń II kl. ZSZ nr 8. Wzorowy uczeń, ma jedną z najwyższych średnich ocen w szkole. Zdobywca: II miejsca w sztafecie 4x100m chłopców w VII Olimpiadzie Szkolnej Województwa Śląskiego, II miejsca w Regionalnym Konkursie Wiedzy o Unii Europejskiej, III miejsca w IX Wojewódzkim Konkursie Recytatorskim, II miejsca w XII Regionalnym Konkursie – Najsprawniejszy w zawodzie - sprzedawca.

26. Wojsyk Robert – uczeń I kl. sportowej III LO w ZSO nr 1. Średnia ocen: 4,9 - najwyższa w tym liceum. Gimnazjum ukończył ze średnią 5,3. Jest zawodnikiem Klubu Polonia – grał w reprezentacji Śląska. Zdobył: II miejsce w rozgrywkach o Puchar Deyny im. Kazimierza Górskiego – Wicemistrzostwo Polski juniorów młodszych z reprezentacją Śląska, II miejsce w XII Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w Piłce Nożnej Mężczyzn. Laureat Regionalnego Konkursu z Języka Niemieckiego.

27. Woźniak Agnieszka – uczennica III kl. I LO im. J. Smolenia w Bytomiu. Zdobywczyni nagrody Grand Prix w Ogólnopolskim Konkursie na Najlepsze Młodzieżowe Miniprzedsiębiorstwo "Produkcik 2006" – nagrody w kategorii "Responsible Business" na Europejskim Konkursie Młodzieżowej Przedsiębiorczości. Nominowana do nagrody "Śląski Talent" w kategorii: przedsiębiorczość.

28. Zieliński Michał – uczeń III kl. V LO w ZSO nr 3. Średnia ocen z trzech lat nauki w liceum: 5,56. Finalista XV Konkursu Chemicznego organizowanego przez Politechnikę Śląską. Finalista Śląskiego Konkursu Matematycznego.

29. Zych Kamil – uczeń II kl. X LO w PSB-ZS w Bytomiu. Bardzo dobre wyniki w nauce. Z nauczycielem matematyki prowadzi Międzyszkolne Koło Matematyczne dla gimnazjalistów z Bytomia. Wyróżniony w III Śląskim Konkursie matematycznym, zwycięzca XXX Szkolnej Olimpiady Matematycznej. Jako jedyny z Bytomia zakwalifikował się do finału LVIII Ogólnopolskiej Olimpiady Matematycznej w 2007r. i zdobył tytuł finalisty, uprawniający do zwolnienia z egzaminu maturalnego oraz wstępnego na wyższą uczelnię.

GIMNAZJALIŚCI:

1. Banaś Anna – uczennica kl. III Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej im. F. Chopina. Laureatka III nagrody II Forum Młodych Instrumentalistów. Laureatka II miejsca XXXII Konkursu Bachowskiego im. St. Hajzera. Laureatka II miejsca ex aequo w grupie I-VIII Młodzieżowego Konkursu Wiolonczelowego. Jest ciekawą osobowością artystyczną, której rozwój przebiega dynamicznie. Dysponuje zaawansowaną techniką
instrumentalną i z sukcesem realizuje program klas wyższych. W 2006r. uczestniczyła jako solistka w tournée Polskiej Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej na koncertach w Danii.

2. Dzienniak Anna - uczennica III kl. Gimazjum nr 12 w ZSO nr 4. Średnia ocen: 6,0. Wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie "Kangur Matematyczny" i Ogólnopolskim Konkursie "Mix Humanistyczny". Finalistka Młodzieżowego Ogólnopolskiego Przeglądu Spektakli Profilaktycznych.

3. Hilmer Marcin – uczeń III kl. Gimnazjum nr 2 w ZSO nr 6. Średnia ocen: 5,1. Finalista Wojewódzkiego Przedmiotowego Konkursu z Biologii. Uczestnik Międzynarodowego Konkursu Plastycznego – "Flagi Świata".

4. Klimas Klaudia – uczennica II kl. Gimnazjum nr 3 z Oddziałami Sportowymi. Laureatka Wojewódzkiego Konkursu Biologicznego.

5. Konieczny Krzysztof – uczeń III kl. Gimnazjum nr 1 w Zespole Szkół Sportowych nr 1 w Siemianowicach Śląskich. Średnia ocen: 5,0. Należy do pływackiej Kadry Śląska. Zdobył I miejsce w Otwartych Mistrzostwach Śląska na 200m stylem grzbietowym i 200m stylem zmiennym, II miejsce na 100m stylem grzbietowym i 50 m stylem zmiennym, III miejsce na 400 m stylem zmiennym, w sztafetach: I miejsce w konkurencji 4 x 200m stylem dowolnym i II miejsce na 4x100m stylem dowolnym. W Międzynarodowym
Mityngu Pływackim zdobył II miejsce na dystansie 200 m stylem grzbietowym oraz III miejsce na 100m stylem grzbietowym. Ponadto ma wybitne zdolności matematyczne: zdobył nagrodę III stopnia w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny, II miejsce w IV Międzygimnazjalnym Konkursie Matematycznym "Burza Mózgów".

6. Korman Anna – uczennica I kl. Gimnazjum nr 7. Czołowa zawodniczka MDK MOSM Bytom. Trenuje szermierkę, narciarstwo alpejskie oraz tenis. Największe sukcesy odnosi jako szpadzistka, m.in.: II miejsce w Indywidualnych i Drużynowych Międzywojewódzkich Mistrzostwach Śląska w Szpadzie Dziewcząt, III miejsce w 14. Mistrzostwach w Narciarstwie
Alpejskim i Snowboardzie, XIII miejsce w XIV Międzynarodowym Turnieju Szermierczym "Challenge Vratislavia".

7. Lewicka Anna – uczennica III kl. Gimnazjum Zespołu Szkół Stowarzyszenia Rodzin Katolickich Archidiecezji Katowickiej w Chorzowie. Średnia ocen: 5,5 . Laureatka wojewódzkiego konkursu przedmiotowego z chemii i biologii, finalistka wojewódzkich konkursów przedmiotowych i z języka angielskiego.

8. Lis Magdalena – uczennica I kl. Gimnazjum Sportowego nr 11 ZSS nr 1 im. J. Kusocińskiego w Chorzowie. Ukończyła szkołę podstawową z wyróżnieniem. Ma na swoim koncie sukcesy pływackie: V miejsce na 50m stylem klasycznym na Zimowych Mistrzostwach Polski Juniorów Młodszych 14-letnich, I miejsce na 200 m stylem zmiennym i II miejsce na 100 m i 200 m stylem klasycznym, III miejsce stylem zmiennym na 100 m w Mistrzostwach Śląska w kategorii 13 lat, II miejsce na 50 m stylem
klasycznym, III miejsce na 200 m i 100 m stylem klasycznym, III miejsce na 200 m stylem zmiennym w Międzynarodowym Mityngu Pływackim, II miejsce w Lidze Klubów Śląskich na 200 m stylem zmiennym i 100 m stylem klasycznym w kategorii 13 lat, II miejsce w Turnieju o Puchar im. Ernesta Langera na 200 m stylem zmiennym i na 100 m stylem klasycznym, I miejsce na 50 m stylem klasycznym w Ogólnopolskich Zawodach w Pływaniu o Puchar Rycerza Kmity.

9. Łakomiec Rafał – uczeń III kl. Gimnazjum nr 1. Pozalekcyjnie prowadzi zajęcia edukacyjne z chemii w różnych zespołach klasowych. Finalista Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Chemii 2007. Zdobywca IV miejsca w XVIII Wojewódzkim Konkursie - "Młody Chemik" i VII miejsca w Wojewódzkim Konkursie Chemicznym "Duety Chemiczne".

10. Łuczak Małgorzata – uczennica II kl. Gimnazjum nr 5 w ZSO nr 1. Zdobywczyni: I miejsca w turnieju teamów i IV miejsca w turnieju par w Mistrzostwach Polski Młodzików w Brydżu, II miejsca w Otwartych Mistrzostwach Śląska Młodzików w Brydżu Sportowym, II miejsca w Turnieju Par Młodzieży Szkolnej Młodzików - Mityng Górnośląski, III miejsca w Międzywojewódzkich Mistrzostwach Młodzików.

11. Łyś Patrycja – uczennica III kl. Gimnazjum nr 10 w ZSO nr 11. Średnia ocen: 5,2. Laureatka Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Biologii.

12. Myśliński Adam – uczeń V kl. gimnazjum Ogólnokształcącej Szkoły Baletowej im. L. Różyckiego w Bytomiu. Zdobył II miejsce w grupie klas IV w II Ogólnopolskim Konkursie Baletu Najmłodszych Tancerzy. Został finalistą XV Ogólnopolskiego Konkursu Tańca im. Wojciecha Wiesiołłowskiego.

13. Niglus Adam – uczeń III kl. Gimnazjum nr 7. Średnia ocen: 5,14. Laureat Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego.

14. Skrzypacz Jakub – uczeń III kl. Gimnazjum nr 1. Średnia ocen: 5,0. Finalista Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Fizyki. Zdobywca wyróżnienia w międzynarodowym Konkursie Matematycznym Kangur. Awansował do II etapu Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Matematyki i Chemii. Bierze udział w programie dla uczniów szczególnie uzdolnionych matematycznie – Klub Gimnazjalisty - prowadzonym przez Śląskie Stowarzyszenie Oświatowe - DELTA. Bierze udział w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny i w Polsko–Ukraińskim Konkursie Fizycznym "Lwiątko".

15. Sobczak Katarzyna – uczennica III kl. Gimnazjum nr 2 w ZSO nr 6. Osiąga bardzo dobre wyniki w nauce. Zdobyła I miejsce w VI Konkursie Poezji i Prozy Obcojęzycznej oraz III miejsce w wojewódzkich eliminacjach XXV Ogólnopolskiego Konkursu Poezji i Prozy Frankofońskiej, jako jedyna z Bytomia zakwalifikowana do następnego etapu.

16. Socha Joanna – uczennica I kl. Gimnazjum nr 4 w ZSO nr 3. Uczennica klasy sportowej – judo. Zdobyła V miejsce w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w Sportach Halowych, III miejsce w Pucharze Polski, I miejsce w Międzynarodowym Turnieju Judo o puchar Liberty, II miejsce w Eliminacjach IV Regionu do OTK Juniorek Młodszych, II miejsce w Mistrzostwach Śląska, III miejsce w Turnieju o Puchar Polski Juniorek i Juniorów Młodszych.

17. Stecuła Kinga - uczennica III kl. Gimnazjum nr 9. Średnia ocen: 5,2. Ma rozległe zainteresowania. Zdobyła I miejsce w XX Międzynarodowych Mistrzostwach w Grach Matematycznych i Logicznych w Paryżu, II miejsce drużynowo i indywidualnie w Otwartych Mistrzostwach Szkół w Scrabble, II miejsce w kategorii solistów i III miejsce w duecie w Pianistycznym Konkursie Kolęd oraz wyróżnienie w Międzynarodowym Konkursie Matematycznym KANGUR.

18. Szlacheta Patryk - uczeń III kl. Gimnazjum nr 2 w ZSO nr 6. Średnia ocen: 5,0. Laureat Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Biologii /wynik: 49 punktów na 50 możliwych/. Uczestnik wojewódzkich konkursów przedmiotowych z chemii i historii.

19. Szuber Karolina – uczennica III kl. Gimnazjum nr 4 w ZSO nr 3. Wyróżniona w Międzynarodowym Konkursie Kangur Matematyczny. Finalistka XV Wojewódzkiego Konkursu Nudna Matematyka. Laureatka Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Matematyki.

20. Świętek Karina – uczennica III kl. Gimnazjum nr 7. Średnia ocen: 5,4. Zdobyła I miejsce w wojewódzkim etapie Ogólnopolskiego Konkursu z Języka Niemieckiego "Der die das Kenner" oraz II miejsce w konkursie interjęzykowym POLIGLOTA 2007. Finalistka wojewódzkiego etapu Konkursu Języka Niemieckiego.

21. Wakuła Karolina – uczennica I kl. Gimnazjum Sportowego nr 11 ZSS nr 1 im. J. Kusocińskiego w Chorzowie. Ukończyła szkołę podstawową z wyróżnieniem. Ma na swoim koncie liczne sukcesy pływackie: V miejsce na 200m stylem motylkowym na Zimowych Mistrzostwach Polski Juniorów Młodszych 14-letnich, II miejsce na 100 m i III miejsce na 50m stylem motylkowym na Mistrzostwach Śląska w kategorii 13 lat, I miejsce na 200 m stylem motylkowym i III miejsce na 100 m stylem motylkowym w Międzynarodowym Mityngu Pływackim, II miejsce w Lidze Klubów Śląskich na 100 m stylem motylkowym w kategorii 13 lat, III miejsce w Międzynarodowych Zawodach w Pływaniu i Memoriale im. Tadeusza Sławeckiego na 200 m stylem motylkowym, I miejsce w Turnieju o Puchar im. Ernesta Langera na 100 m stylem motylkowym.

22. Wnuk Zuzanna – uczennica II kl. Gimnazjum nr 1. Laureatka Wojewódzkiego Konkursu Przedmiotowego z Języka Polskiego. Awansowała do II etapu Ogólnopolskiego Konkursu Polonistycznego "Z poprawną polszczyzną na co dzień". Uczestniczyła w Międzynarodowym Konkursie "Kangur Matematyczny" oraz Polsko – Ukraińskim Konkursie Fizycznym "Lwiątko 2007".

23. Zielony Tomasz – uczeń II kl. Gimnazjum nr 10 w ZSO nr 11. Osiąga wysokie wyniki w rywalizacji snowboardowej: zdobył złoty medal w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży i IV miejsce w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży w kategorii: snowboard kombinacja.

UCZNIOWIE SZKÓŁ PODSTAWOWYCH:

1. Cichoński Paweł – uczeń VI kl. SP nr 54. Średnia ocen: 5,4. Laureat XII Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Biblijnej. Finalista Konkursu Interdyscyplinarnego.

2. Czajka Bartosz – uczeń IV kl. SP nr 32 w ZSO nr 11. Średnia ocen: 5,0. Laureat I stopnia Konkursu Międzynarodowego OXFORD PLUS. Odnosi również sukcesy w sporcie, m.in.: I miejsce w zawodach pływackich w Mistrzostwach Śląska na 50 i 100m, II miejsce w zawodach pływackich Ligi Klubów Śląskich na 50 i 100m, II miejsce w Mistrzostwach Śląska na 50,100 i 200 m.

3. Dziadkowiec Robert – uczeń VI kl. SP nr 42. Osiąga bardzo dobre wyniki w nauce. Jest finalistą Wojewódzkiego Konkursu Interdyscyplinarnego "Sport, Turystyka i Wypoczynek".

4. Kwiotek Magdalena – uczennica V kl. SP nr 42. Średnia ocen: 5,8 - najwyższa w szkole. Posiada umiejętności i wszechstronną wiedzę, wykraczającą poza program nauczania. Finalistka Wojewódzkiego Konkursu Interdyscyplinarnego. Uczestniczka Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej "Olimpus sesja jesienna". Laureatka Ogólnopolskiego Konkursu MIX humanistyczny.

5. Lempart Marta – uczennica IV kl. SP nr 32 w ZSO nr 11. Średnia ocen: 5,4. Laureatka II stopnia Ogólnopolskiego Konkursu Języka Angielskiego OXFORD PLUS. Osiąga liczne sukcesy sportowe: II miejsce w Mistrzostwach Polski w pływaniu stylem grzbietowym na 100 i 200m, I miejsce w Mistrzostwach Śląska na 50 i 100m, I miejsce w Lidze Klubów Śląskich na 50, 100 i 200m.

6. Łowicz Daniel – uczeń VI kl. SP nr 6. Wszechstronnie uzdolniony. Jest finalistą Wojewódzkiego Konkursu Interdyscyplinarnego. W Międzynarodowym Konkursie Matematycznym "Pikomat" zajął w ubiegłym roku 32. miejsce, a w tym roku - po dwóch etapach – 7. pozycję.

7. Stec Michał – uczeń VI kl. SP nr 45. W ramach obchodów Roku Języka Polskiego zdobył I miejsce w konkursie "Tu jest moje miejsce, tu jest mój dom" za wiersz o Bytomiu. Wiersz został wydrukowany w zbiorku "Nasza twórczość". Zdobył: I miejsce w etapie rejonowym XII Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Biblijnej, IX miejsce w finale XII Diecezjalnego Konkursu Wiedzy Biblijnej oraz tytuł finalisty w Wojewódzkim Konkursie
Interdyscyplinarnym.

8. Stecuła Beniamin - uczeń IV kl. SP nr 28 im. Królowej Jadwigi. Średnia ocen: 5,4. Zdobył: I miejsce w finale krajowym oraz I miejsce w XX Międzynarodowych Zawodach w Grach Matematycznych i Logicznych w Paryżu, II miejsce w krajowym konkursie matematycznym "Kwadratura Koła", I miejsce w XV Wojewódzkim Konkursie „Nudna Matematyka”. Osiągnął bardzo dobry wynik w "Alfiku Matematycznym" i "Kangurze Matematycznym". Ma na swoim koncie liczne sukcesy sportowe, szczególnie w akrobatyce: I miejsce w skokach chłopców na Indywidualnych Mistrzostwach Śląska, IV miejsce w Turnieju Andrzejkowym, III miejsce drużynowo w Mistrzostwach Śląska w Gimnastyce Sportowej, IV miejsce w finale na poręczach. Uczestnik turniejów gimnastycznych w Czechach i na Słowacji.

9. Tokarski Tomasz – uczeń VI kl. SP nr 32 w ZSO nr 11. Średnia ocen z
ubiegłego roku szkolnego: 6,0, po I semestrze VI kl.: 5,7. Uzyskał tytuł laureata III stopnia Międzynarodowego Konkursu Matematycznego OXFORD PLUS oraz IV stopnia Międzynarodowego Konkursu Języka Angielskiego OXFORD PLUS. Jest również laureatem: Ogólnopolskiego Konkursu "Alfik Matematyczny", "English High Flier", Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Matematyki. Zdobył: I miejsce w Olimpiadzie Języka
Angielskiego w kategorii szkół podstawowych aglomeracji śląskiej i wiele innych.

* - znanej nam Pani Basi gratulujemy :)